Sunday 3 June 2018

Jom berkenalan

Selamat datang ke Galeri Rokam.


Moga kedatangan teman-teman semua menceriakan dan menyuntik semangat untuk saya terus berkongsi kebaikan dalam blog. ^-^

Blog ini merupakan inisiatif awal saya untuk menceburi bidang penulisan dan paling penting saya minat saya untuk  kongsikan kepada anda semua isu-isu berkaitan Kehakiman Syariah di Malaysia.

Memandangkan masing-masing orang punya 'passion' tersendiri dalam bidang ilmu mereka. Tidak terlepas juga saya. Act, saya lebih suka membaca, berbincang, bertanya dan bersama dalam isu kewangan islam yang saya kira sangat dinamik dan kompleks. Perbankan, Konvensional, Riba, Zakat Saham, zakat harta galian atau harta 'karun', Sukuk, BNM, Khazanah dsbnya.

Tapi bila fikir semula, jauh betul dengan profesion kerjaya masa hadapan.

Oleh itu, bagi menyalurkan energi, tumpuan dan fokus profesion untuk masa hadapan. Saya mengabungkan urusan kehakiman syariah dan kewangan islam. Maka, in shaa allah halaman ini 'mungkin'  terlebih fokus pada isu-isu seperti pengurusan harta pusaka seperti Hibah, Wasiat, Zakat. Harta Amanah dan Pusaka.

Namun saya tetap akan menyentuh juga pasal isu-isu kehakiman syariah islam.

Opss, satu lagi. detik ini saya masih pelajar Diploma Amalan Kehakiman dan Guaman Syarie (DIJAP) di USIM. Gambar dibawah adalah kelas bersama Puan Saadiah. BerMoot Court.

Selamat membaca

No comments:

Post a Comment

BOLEH KE HIBAH HARTANAH YANG DALAM HUTANG

PEMBENTANGAN KERTAS KERJA HIBAH HARTANAH BERCAGAR Baru ni saya hadir satu pembentangan kertas kerja bertajuk  Hibah Hartanah Berc...